Bezglutenowe, bezjajeczne naleśniki

Prosty przepis na bezglutenowe naleśniki bez jajek.

Odpowiednie dla osób z insulinoopornością, cukrzycą, PCOS, które utrzymują dietę z niskim indeksem glikemicznym. Do ciasta naleśnikowego zamiast jajka użyłam siemienia lnianego oraz płatków owsianych ( np. bezglutenowych), świetnie sprawdzają się do scalenia ciasta. Zamiast mąki pszennej użyłam gryczanej, która ma zdecydowanie niższy indeks i nie powoduje gwałtownych wyrzutów insuliny.

Przepis dla jednej osoby:

  • 2 czubate łyżki mąki gryczanej
  • łyżka siemienia lnianego
  • łyżka płatków owsianych ( bezglutenowych)
  • filiżanka mleka roślinnego
  • erytrytol
  • cynamon
  • szczypta soli

Siemię i płatki zalewamy wrzątkiem i czekamy 10 minut. Po tym czasie  blendujemy je z mąką i mlekiem oraz erytrytolem, cynamonem i szczyptą soli. Odstawiamy na kolejne 10 minut aby ciasto odpoczęło. Smażymy na rozgrzanym oleju kokosowym.

Wartość odżywcza:

kcal 397
białko 12
tłuszcz 20
węglowodany przyswajalne 38,2
indeks glikemiczny 46,5
ładunek glikemiczny 18

Możemy przygotować dodatkowo twarożek i zmiksować truskawki 🙂

Może Ci się również spodobać