Co pić między posiłkami w insulinooporności?

Insulinooporność. Co pić między posiłkami?

W diecie dla osób z insulinoopornością ważne jest, aby nie podjadać między posiłkami. Dotyczy to także popijania płynów. Oczywiście nie wszystkich. Powinniśmy wypijać płyny, które nie będą stymulować trzustki do wyrzutu insuliny i których organizm nie będzie traktować jako oddzielny posiłek.

Jakie to są napoje?

  1. Przede wszystkim numerem jeden jest WODA np. średniozmineralizowana. Szacuje się , że dziennie powinniśmy wypijać nie mniej niż 30 ml na każdy kilogram masy ciała. Jeśli macie już dosyć popijania czystej wody możecie wzbogacić ją o plasterek cytryny, imbiru czy limonki lub listki świeżej mięty, bazylii czy dodać ogórka :). Pamiętajcie, żeby takiej wody niczym nie dosładzać np. miodem. Najgorszym wyborem jest gotowa woda smakowa, która w swoim składzie ma cukier, syrop glukozowo-fruktozowy i konserwanty. Polecam wody średniozmineralizowane, o wyższej zawartości wapnia i magnezu( których często w diecie jest zbyt mało).
  2. Herbaty, które w swoim składzie nie mają słodzików, cukru, syropów, suszonych i kandyzowanych owoców, miodu. Najlepsze są czyste herbaty: czarna, earl-grey, zielona, biała, mieszanki. Rzadziej owocowa i mocno aromatyzowana ( nie jestem ich zwolennikiem). Te pijcie razem z posiłkiem.
  3. Zioła : np. czystek, pokrzywa, mięta, rumianek, skrzyp, mieszanki ziołowe bez dodatku cukru, suszonych owoców, zioła na trawienie. Pomogą w problemach z zatrzymywaniem się nadmiaru wody w organizmie np. pokrzywa, czystek, polepszą kondycję włosów i paznokci ( skrzyp) lub wspomogą trawienie ( mieszanki ziół z miętą).
  4. Kawa , ale bez dodatku cukru, słodzików czy mleka ( które w swoim składzie zawiera laktozę- czyli cukier prosty). Kawa latte to 200 ml mleka, więc możemy potraktować ją jako posiłek. Jeśli chcemy wypić kawę to tylko czysty napar ( można dosypać cynamon, który jest polecamy osobom z insulinoopornością 🙂 )

Czego unikać?

  1. Napoje typu light. Zawierają słodziki m.in. aspartam, sukraloza, aceslufam K, kwas cyklaminowy , które mimo, że nie zawierają kalorii to nasilają odkładanie się tkanki tłuszczowej. Organizm reaguje na słodycz stymulując trzustkę do wydzielania insuliny, a to dla osób z insulinoopornością bardzo niekorzystne zjawisko.

2. Herbaty owocowe z dodatkiem suszonych i kandyzowanych owoców, syropów, słodzików -podnoszą zarówno poziom glukozy jak i insuliny we krwi po ich spożyciu.

3. Kawa z mlekiem lub cukrem

4. Soki , każde, także warzywne.

5. Smoothies i koktajle traktujcie jako oddzielny posiłek.

6. Wody smakowe , które w swoim składzie zawierają cukier i syrop glukozowo-fruktozowy ( w 1,5 litrowej butelce jest aż 12 łyżeczek cukru, 60 g węglowodanów prostych !!!). Unikajcie jak ognia.

 

Najważniejsze to czytanie składu herbat, wody czy ziół. Jeśli nie mają sztucznych słodzików, dodatku cukru, syropów, kandyzowanych i suszonych owoców możecie je pić między posiłkami. Ja uważam , że jeśli znudziło Wam się picie wody najlepszym wyjściem jest przygotowana przez siebie woda z cytryną i imbirem, woda z imbirem i kurkumą, woda z miętą, czarna lub zielona herbata i zioła jak czystek, pokrzywa czy mięta. Oto co piję między posiłkami:

 

Muszynianka
Nałęczowianka
Herbata czarna
Czystek
Pokrzywa
Mięta
Herbata zielona
Zioła na trawienie

Plus przygotowuje wody z dodatkiem: cytryny, imbiru, bazylii, limonki, mięty. Możliwości jest na prawdę wiele 🙂

Może Ci się również spodobać