Jednoporcjowy sernik na zimno

Sezon truskawkowy bez zrobienia sernika się nie liczy, zdecydowanie. Ale co jeśli nie chcemy robić całej blachy ciasta? Możemy zrobić jedną porcję tylko dla siebie 🙂

Serniczek nie jest skomplikowany, składa się dosłownie z kilku składników a jego wykonanie jest banalnie proste. Jest:

  • bezglutenowy
  • bez jajek
  • bez cukru
  • wysokobiałkowy

Użyłam na spód płatków jaglanych, ze względu na to że stosuje ostatnio bardziej lekkostrawną dietę, ale do spodu można użyć zarówno płatków owsianych, żytnich czy też gryczanych.

Wykorzystuje również galaretkę, jest bez cukru i glutenu : firma Celiko. 

Do zrobienia takiego jednoporcjowego serniczka potrzebujemy :

150 g serka wiejskiego lekkiego 
pół paczki galaretki bez cukru 
płaska łyżka erytrolu .
.
Spód: 
2 łyżki płatków jaglanych ( można dac owsiane lub gryczane)
łyżka oleju kokosowego 
płaska łyżeczka erytrolu 
skórka z cytryny .
??i truskawki .
.
Na spód: płatki zalałam wrzątkiem i poczekałam 3 minuty , dodałam olej , skórkę z cytryny i erytrytol . Wymieszałam i uklepałam na spodzie . Włożyłam do lodówki .

Masa : serek wiejski zblendowalam , galaretkę rozpuściłam według przepisu na opakowaniu. Gdy ostygła połączyłam blenderem z serkiem wiejskim i wlałam na wcześniej zrobiony spód. Schładzalam W lodówce 3 godziny aż masa stężała. Dodałam świeże truskawki ???


?Wartość odżywcza: 

Kcal: 344
Białko 20.1
Tłuszcz: 15.7
Węglowodany przyswajalne: 30.4
Indeks glikemiczny: 49
Ładunek glikemiczny: 14.7

Może Ci się również spodobać