Niskowęglowodanowe spaghetti z cukinii

A gdyby tak tradycyjny pszenny makaron zastąpić cukinią? 

Często osoby z insulinoopornością po zjedzeniu makaronu czy to pełnoziarnistego czy też ugotowanego al dente czują się bardzo senne i mają poważny spadek energii, mroczki przed oczami. Jest to spowodowane zbyt gwałtownym wyrzutem insuliny w odpowiedzi na dużą dawkę węglowodanów w posiłku. Zauważyłam, że zdecydowana większość osób największe spadki ma właśnie po makaronie a nie np. po ryżu czy kaszy. Myślą, że będą musieli zrezygnować z ulubionego dania jakim jest spaghetti a można cieszyć się jego smakiem bez poczucia późniejszego zmęczenia. Wiadomo, ze cukinia nie zastąpi nam w 100{eb2d16572e3b68620d5ddd38a8eb5f05ce3ed2f2c749446c0e05f7af90bb7e24} makaronu, ale warto spróbować 🙂

Danie jest proste i szybkie w przygotowaniu.

Potrzebujemy do niego:

  • 200 g cukinii obranej obieraczką na wstążki
  • 120 g mielonego mięsa z indyka
  • mała cebula
  • pół papryki
  • gałązka selera naciowego
  • duży pomidor lub przecier pomidorowy
  • łyżka oliwy
  • natka pietruszki
  • zioła prowansalskie, zioła włoskie
  • dodatkowo: pestki dyni, słonecznika, sezamu

Obieraczką do warzyw obrać cukinię, aby powstały wstążki, przelać je wrzątkiem. Mięso podsmażyć na cebulce, po chwili dodać pokrojone warzywa i wszystko dusić aż będą miękkie i odparuje nadmiar wody. Doprawić ziołami. Na talerzu posypać obficie natką pietruszki i ulubionymi pestkami.

Porcja dostarcza nam:

kcal 318
białko 32
tłuszcz 10,5
węglowodany przyswajalne 18
indeks glikemiczny 20 (niski)
ładunek glikemiczny 4 (niski)

 

Może Ci się również spodobać