Niskowęglowodanowy sernik OREO

Sernik OREO 

 bez cukru

 bez jajek

bez glutenu

z niskim indeksem glikemicznym

niskowęglowodanowy ?

6 gramów węglowodanów w porcji ? a 50 gramów w całym cieście! Co czyni go sernikiem niskowęglowodanowym.

Jeśli znacie sernik tylko pieczony, z dodatkiem jajek, mąki, cukru to możecie się mile zaskoczyć robiąc tą wersję. Sernik dzięki użyciu do spodu migdałów, kakao i mąki kokosowej nie zawiera żadnych dodanych cukrów. Do masy także zostało użytych tylko 2 łyżki erytrolu.

Taki sernik można potraktować jako osobny posiłek i wliczyć w bilans diety. Wysoka zawartość białka i dobrych tłuszczy czyni go bardzo dobrym posiłkiem np. na drugie śniadanie 🙂 i nawet nie odczujemy, że jesteśmy na jakiejkolwiek diecie.

Osoby z insulinoopornością często szukają alternatyw na zdrowy deser. Wiele przepisów owszem jest zdrowszych od kupnych słodyczy, ale zawierają w swoim składzie dużo suszonych owoców, kasz i świeżych owoców czyniąc taki deser bardzo wysokowęglowodanowymi, na które osoby z insulinoopornością i PCOS powinny szczególnie uważać, ponieważ ich indeks i ładunek glikemiczny będzie bardzo wysoki.

Składniki CIASTO:

7 łyżek zmielonych migdałów 

7 łyżek mąki kokosowej

 3 łyżki kakao

 50-60 g masła/ oleju kokosowego rozpuszczonego .


Łączymy wszystko w misce na masę . Połowę wykładamy na spód blaszki wyłożonej papierem , ugniatamy aby powstał spód i wkładamy do lodówki na 15 minut. Drugą część masy zostawiamy na wierzch . 


Składniki MASA : 

250 g sera twarogowego półtłustego

100 ml śmietanki 36% ( można dodać tylko jogurt lub śmietankę 30 %)

150 ml jogurtu greckiego

 sok z połowy cytryny

 2 łyżki żelatyny

 4 łyżki zimnej wody

 2 łyżki erytrolu 


Najpierw chwilę ubijamy śmietankę, dodajemy ser i jogurt . Blendujemy na masę, dodajemy sok z cytryny i erytrol. Żelatynę rozpuszczamy w wodzie i ogrzewany lekko ( żeby nie była bardzo gorąca ani wrząca). Miksujemy dokładnie z masą. Wykładamy ją na wcześniej schłodzony spód . Posypujemy drugą warstwą ciasta . Schładzamy w lodówce 4 godziny . 

Wartość odżywcza całości: 

kcal : 2050
białko: 106.5
tłuszcz: 145
węglowodany : 82
błonnik: 32

Wartość odżywcza porcji ( ok. 1/8)
kcal: 266
białko: 13.8
tłuszcz: 18.9
węglowodany przyswajalne: 6.5

Może Ci się również spodobać