REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
I.
Definicje
- Regulamin – niniejszy
regulamin, regulujący zasady korzystania z serwisu
- Sklep – sklep
internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.hiperinsulinka.pl,
za pośrednictwem którego Użytkownicy mogą dokonywać zakupu towarów
dostępnych w sklepie.
- Sprzedawca – [Hiperinsulinka
Katarzyna Łukasiewicz, ul. Słoneczna 7, 24-300 Opole Lubelskie, NIP 7171827017, REGON 387286278],
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
tel: 531968828, email: kontakt@hiperinsulinka.pl
- Użytkownik –
każdy podmiot korzystający z płatnych i bezpłatnych usług Serwisu prowadzonego
pod adresem www.hiperinsulinka.pl
- Konsument – osoba
fizyczna dokonująca zakupu produktów dostępnych w sklepie w celach
niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego,
wynikającego z przedmiotu prowadzonej działalności ujawnionego w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Przedsiębiorca – firma,
instytucja lub osoba fizyczna dokonująca zakupu na cele zarobkowe,
zawodowe czy związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą.
- Konto użytkownika –
usługa świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną przez Sprzedawcę,
pozwalająca Użytkownikowi na korzystanie z dodatkowych funkcjonalności Serwisu.
- Serwis
– strona internetowa na której zlokalizowany jest Sklep prowadzony pod
adresem www.hiperinsulinka.pl
- Towar – rzecz ruchoma,
produkt fizyczny
- Treść
cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, dostępne do
pobrania lub treści wirtualne do odtworzenia na stronie serwisu do których
Użytkownik otrzyma dostęp po otrzymaniu płatności przez sklep. Treści
cyfrowe nie są zapisane na nośniku materialnym.
- Usługa cyfrowa –
usługa pozwalającą Konsumentowi na: wytwarzanie, przetwarzanie,
przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne
korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub
wytworzone przez Konsumenta lub innych Użytkowników tej usługi; inne formy
interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej; produkt lub usługa
oferowane do sprzedaży w sklepie.
12.
Produkt
– wszystkie usługi, treści i towary dostępne do sprzedaży w sklepie.
13. Treść/Treści – elementy
tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Towarach, zdjęcia,
filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4
lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2021 r.,
poz. 1062 ze zm.) oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są̨
rozpowszechniane w ramach serwisu.
II.
Postanowienia
ogólne
- Każdy Użytkownik może
się kontaktować ze Sprzedawcą za
pośrednictwem formularza kontaktoweg lub za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez
wysłanie wiadomość na adres e-mail
kontakt@hiperinsulinka.pl a także telefonicznie pod numerem telefonu 531968828 w godzinach 9-14
- Sprzedawca
udostępnia Regulamin przed rozpoczęciem świadczenia usług serwisu nieprzerwanie
na stronie Sklepu.
- Akceptacja
Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu zawarcia Umowy sprzedaży.
- Użytkownik
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili jego
akceptacji.
- Usługi
świadczone są w języku polskim. Językiem komunikowania się z Użytkownikiem
jest język polski. Umowa zostaje zawarta wyłącznie w języku polskim.
- Informacje
dostępne w Serwisie Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu właściwych
przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Niniejszy
regulamin wskazuje zasady i warunki korzystania z usług serwisu na rzecz
Użytkowników które stanowią w szczególności:
a) sprzedaż
produktów za pośrednictwem sieci Internet – usługa płatna
b) założenie i
prowadzenie konta Użytkownika w serwisie – usługa bezpłatna
c) wypełnienie
formularza kontaktowego- usługa bezpłatna
d) newsletter –
usługa bezpłatna
e) blog z
wartościową wiedzą– usługa bezpłatna
f) obsługi
bramki płatniczej Operatora Płatności w celu wykonania Płatności w ramach Umowy
sprzedaży – usługa bezpłatna
- Asortyment
produktów oferowanych za pośrednictwem strony obejmuje:
a) sprzedaż
usług cyfrowych – konsultacje dietetyczne, diety indywidualne
b) sprzedaż
produktów cyfrowych – [sprzedaż e-booków o tematyce dietetycznej oraz gotowe
jadłospisy)
- Informacje oraz opis
oferowanych produktów Sklep zamieszcza na karcie każdego z produktów.
- Dostęp do usług
serwisu może być ograniczony lub niemożliwy w przypadku przeprowadzania
prac konserwacyjnych systemów informatycznych lub wystąpienia awarii
niezależnych od Sprzedawcy. Jednocześnie dopełnimy wszelkich starań, aby
utrudnienia tego typu występowały możliwie jak najrzadziej i możliwie jak
najkrócej.
- Wszelkie
nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Serwisu, Sklepu, Konta
Użytkownika należy zgłaszać na adres mailowy Sklepu lub telefonicznie pod numerem
telefonu przypisany do Sklepu.
- Publikowane przez
Użytkowników w Serwisie treści typu komentarze, oceny, recenzje,
wypowiedzi, są ich prywatnymi opiniami.
- Zakazane jest
dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym.
- Opinie o sprzedawanych
produktach zawarte na stronach sklepu nie są weryfikowane przez
Sprzedawcę.
III.
Opinie o
produktach
- Sprzedawca
może udostępnić Użytkownikowi możliwość zamieszczania opinii o Sklepie,
Sprzedawcy lub produktach — w ramach Sklepu lub serwisów zewnętrznych
należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii
stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.
- Zamieszczenie
opinii jest możliwe po skorzystaniu ze Sklepu, w szczególności po zawarciu
Umowy, przy czym zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
- Użytkownik
powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w
miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych
słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Sprzedawca
publikuje zarówno opinie pozytywne jak i negatywne na temat produktów.
- Zakazane
jest zamieszczanie opinii:
a)
bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
b)
wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
c)
naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
d)
przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia
oceny produktu.
- Sprzedawca
może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są
zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Użytkowników,
którzy rzeczywiście nabyli produkt. Weryfikacja może odbyć się za pomocą
dowolnych środków takich jak:
a) Weryfikacja
adresu e-mail użytego do zamówienia oraz dodania opinii
b) Porównania
adresu IP użytkownika dodającego opinie z adresem IP Użytkownika który dokonał
zakupu
c) Kontaktu
mailowego lub telefonicznego z Użytkownikiem który dodał opinię w celu
potwierdzenia zakupu poprzez podanie przez Użytkownika numeru zamówienia
d) Sprawdzenie czy
opinia pochodzi z wygenerowanego dla Użytkownika linku jeśli zastosowano takie
rozwiązanie
e) Sprawdzenie czy
opinia pochodzi od zalogowanego Użytkownika.
- Oprócz
tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Użytkownika dotyczących
zamieszczonych opinii, Użytkownik może zgłosić Sprzedawcy opinię do
weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Użytkownika Sprzedawca podejmie
działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu
weryfikację zamieszczonej opinii.
- W
przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w
Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć
IV.
Warunki
techniczne
- W
celu korzystania z usług serwisu wymagany jest dostęp do Internetu oraz
spełnienie przez system teleinformatyczny z którego korzysta Użytkownik
następujących minimalnych wymagań technicznych:
a)
Przeglądarka internetowa Microsoft Edge w wersji 93 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
b)
Przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 72 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
c)
Przeglądarka internetowa Google Chrome w wersji 94.0 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
d)
Przeglądarka internetowa Safari w wersji 5.1 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
e)
w celu odczytania faktury elektronicznej, wymagane jest
oprogramowanie do otwarcia plików PDF, np. Adobe AcrobatReader,
f)
aby zawrzeć Umowę sprzedaży Użytkownik musi posiadać aktywny adres
e-mail,
g)
dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Użytkownik zobowiązany jest
zaakceptować pliki cookies.
h)
W przypadku treści cyfrowych dostarczanych w formacie pdf, docx,
xlsx, mp3, mp4 konieczne będą aplikacje umożliwiające obsługę wymienionych
formatów.
- Użytkownik powinien korzystać z odpowiedniej przeglądarki,
współpracującej z jego urządzeniem.
V.
Nieodpłatne
usługi elektroniczne
- W
ramach serwisu Użytkownik ma możliwość korzystania z nieodpłatnych usług
świadczonych droga elektroniczną przez Sprzedawcę takich jak:
a) założenie
konta Użytkownika – które daje dostęp do dodatkowych funkcji i informacji o
zamówieniach
b) usługa
newsletter – polegająca na przesyłaniu informacji związanych z tematyką serwisu
oraz jego ofertą.
- Konto Użytkownika można założyć w
podczas zamówienia lub bezpośrednio ze strony. W celu założenia konta
Użytkownika przez Sprzedawcę, Użytkownik jest zobowiązany:
a) zapoznać się
z treścią Regulaminu, wymagań technicznych i innych dokumentów
udostępnionych przez Sprzedawcę;
b) zapoznać się
z zasadami przetwarzania danych osobowych, zawartymi w Polityce
prywatności;
c) zaakceptować
warunki Regulaminu oraz zasady przetwarzania danych.
d) podać dane
niezbędne do rejestracji w serwisie zgodne ze stanem faktycznym.
e) potwierdzić
założenie konta
f) potwierdzić
rejestrację i tożsamość poprzez klikniecie linka przesłanego na podany adres
e-mail powiązany z kontem
g) po otrzymaniu
maila potwierdzającego założenie konta Użytkownik powinien niezwłocznie dokonać
zmiany hasła.
- Rejestracja
Użytkownika potwierdzona mailem, jest równoznaczna z zawarciem pomiędzy
Użytkownikiem, a Sprzedawcą umowy o świadczenie Usług elektronicznych.
Umowa o świadczenie Usług elektronicznych zawarta jest na czas
nieoznaczony.
- W
celu skorzystania z usługi Newsletter Użytkownik jest zobowiązany:
a) zapoznać się
z treścią Regulaminu, wymagań technicznych i innych dokumentów
udostępnionych przez Sprzedawcę;
b) zapoznać się
z zasadami przetwarzania danych osobowych, zawartymi w Polityce
prywatności;
c) zaakceptować
warunki Regulaminu oraz zasady przetwarzania danych.
d) podać dane
niezbędne do rejestracji w usłudze.
e) potwierdzić
zapis na newsletter
f) potwierdzić
rejestrację i tożsamość poprzez klikniecie linka przesłanego na podany adres
e-mail powiązany z kontem
- Zapis
na Newsletter potwierdzony mailem, jest równoznaczny z zawarciem pomiędzy
Użytkownikiem, a Sprzedawcą umowy o świadczenie Usług elektronicznych.
Umowa o świadczenie Usług elektronicznych zawarta jest na czas
nieoznaczony.
- Z
bezpłatnych usług elektronicznych Użytkownik może zrezygnować w każdym
momencie poprzez przesłanie informacji o rezygnacji z usługi na maila
przypisanego do sklepu. Rezygnacja z usługi skutkuje wyrejestrowaniem
Użytkownika oraz utratą dostępu do
funkcjonalności Sklepu przypisanych do danej usługi.
VI.
Przyjmowanie
i realizacja zamówień
Treści i usługi cyfrowe
- Użytkownik dokonuje zamówienia na produkt bezpośrednio na
stronie Sklepu www.hiperinsulinka.pl
- Podczas
procesu zamówienia Użytkownik ma możliwość założenia Konta Użytkownika
które daje mu dostęp do dodatkowych funkcji.
- W
formularzu zamówienia Użytkownik uzupełnia niezbędne do wysyłki dane oraz
dokonuje:
a) wyboru
produktu,
b) wyboru sposobu
płatności,
c) zatwierdzenia
regulaminu i polityki prywatności
d) wyrażenia
stosownych zgód
e) potwierdzenia
zamówienia
f) płatności za
towar po przekierowaniu do strony zewnętrznego Operatora Płatności.
- Po
złożeniu zamówienia na podany przez Użytkownika adres e-mail przesyłana jest
wiadomość z informacją o złożonym zamówieniu.
- Realizacja
zamówienia przez Sklep następuje po otrzymaniu zapłaty za zamówiony towar.
- Brak
zrealizowanej wpłaty przez Użytkownika w ciągu 1 dni tj. brak zapłaty za
towar, spowoduje anulowanie zamówienia
- Po
zweryfikowaniu zamówienia na adres mailowy wskazany przez Użytkownika
przyjdzie wiadomość z informacją dotyczącą potwierdzenia przyjęcia
zamówienia co jest jednoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
- Po
wybraniu przez Użytkownika odpowiedniej opcji i przekazaniu niezbędnych
danych, do zamówienia wystawiana jest faktura zakupu.
- Informacje
dotyczące produktów prezentowane w Sklepie stanowią̨
zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę̨ do Użytkowników, a
nie ofertę̨ w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Składając Zamówienie Użytkownik składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy
sprzedaży, którą Sprzedawca, po weryfikacji warunków cenowych, dostępności
produktów i sposobów płatności, może przyjąć i tym samym zawrzeć Umowę
sprzedaży.
VII.
Warunki
płatności w sklepie internetowym i koszty dostawy
- Ceny produktów w sklepie
internetowym zostały podane w złotych polskich zawierają
należne podatki.
- Sprzedawca nie jest płatnikiem
podatku VAT i wystawia faktury niezawierające podatku VAT
- Każdy produkt posiada swoją cenę i
cena ta jest wiążąca w momencie złożenia przez Użytkownika zamówienia.
- Sklep ma prawo do:
a)
zmiany ceny produktów
znajdujących się w Sklepie,
b)
wprowadzania nowych
produktów i usuwania produktów z oferty Sklepu,
c)
przeprowadzania i
odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu,
d)
wprowadzania zmian w
ofertach promocyjnych Sklepu.
- Uprawnienia opisane w powyższym
punkcie nie mają wpływu na ceny towarów zakupionych i zamówionych przed
wejściem w życie ofert promocyjnych lub zmienionych cen.
- Dostępne są
następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski/ za granicę:
a)
przelew elektroniczny
b)
przelew tradycyjny bankowy
c)
płatność kartą
kredytową/debetową
d)
płatność BLIK
- Obsługa Płatności jest
realizowana przez Operatora Płatności.
- Odpowiedzialność za
prawidłową realizację Płatności i zgodność z obowiązującymi w tym
zakresie standardami bezpieczeństwa ponosi Operator Płatności.
- Zastrzegamy sobie możliwość
zablokowania niektórych form płatności dla wybranych produktów.
- W
przypadku zakupu treści cyfrowych i usług cyfrowych koszty dostawy nie
występują.
VIII.
Terminy
realizacji
Usługi i Treści cyfrowe
- Sprzedawca
dostarczy treść cyfrową lub usługę cyfrową
Konsumentowi niezwłocznie po zawarciu umowy.
- Powyższe
terminy nie dotyczą sprzedaży treści cyfrowych lub usług cyfrowych w
systemie przedsprzedaży lub uruchamianych okresowo. W takim przypadku o
terminie dostawy Użytkownik będzie informowany w opisie produktu.
- W
przypadku gdy usługa cyfrowa lub treść cyfrowa sprzedawana jest w promocji
z usługą doradczą lub konsultacją specjalisty, przed wysyłką treści
nastąpi kontakt telefoniczny w celu przygotowania dedykowanego produktu.
IX.
Prawo
odstąpienia od umowy
Treści i usługi cyfrowe
1. Prawo
odstąpienia od umowy nie dotyczy treści i usług cyfrowych, jeśli Konsument
odbierze zakupione produkty przed upływem 14-dniowego terminu upoważniającego
do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- Sprzedawca
przed przystąpieniem do spełnienia świadczenia tj. przed sprzedażą treści
i usług cyfrowych w formie plików do pobrania lub odtworzenia w serwisie,
każdorazowo wyraźnie poinformuje Konsumenta, że rozpoczęcie i pełne
wykonanie usługi przed upływem 14-dniowego terminu upoważniającego do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość będzie skutkowało utratą prawa
do odstąpienia od umowy.
- Konsument
każdorazowo odbierając treść lub usługę cyfrową przed upływem 14-dniowego
terminu upoważniającego do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
akceptuje, że odstępuje od przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy i
zwrotu produktu zakupionego drogą elektroniczną oraz oświadcza, że został
poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy i przyjął to do
wiadomości.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania
oświadczenia o utracie prawa do odstąpienia od umowy przez Konsumenta prześle na jego adres poczty
elektronicznej potwierdzenie otrzymania takiej zgody.
- Jeżeli Konsument nie
utraci prawa do odstąpienia od umowy to może odstąpić od umowy w terminie
14 dni.
- Prawo
do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Przedsiębiorcy.
- Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy musi zostać przesłane za
pośrednictwem formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na naszej
stronie lub w
formie pisemnej na adres email kontakt@hiperinsulinka.pl
- W
przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Jeżeli
Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy, ma obowiązek zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę
zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z
uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena
lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość
rynkowa spełnionego świadczenia.
- Zwrotu
płatności za treść cyfrową Sklep dokonuje niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
umowy.
- Zwrot
płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały użyte przez Konsumenta przy zakupie, chyba, że Konsument wyraźnie
wskazał inną formę zwrotu płatności.
X.
Reklamacje
Treści cyfrowe i usługi cyfrowe
- Sprzedawca
ma obowiązek dostarczyć treść cyfrową lub usługę cyfrową
niezwłocznie po zawarciu umowy. Odstępstwo od tej zasady wymaga wyraźnego
porozumienia stron.
- Treść
cyfrowa jest dostarczona w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który
pozwala na uzyskanie dostępu do niej lub jej pobranie, zostały
udostępnione Konsumentowi lub wirtualnemu urządzeniu, które ten Konsument
wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie,
uzyskali do niej dostęp.
- Usługa
cyfrowa jest dostarczona w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub
wirtualne urządzenie, które ten Konsument wybrał samodzielnie w tym celu,
uzyskali do niej dostęp.
- Jeśli
Sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument
wzywa go do ich dostarczenia. Jeśli mimo wezwania Sprzedawca nie dostarczy
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym,
wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od
umowy.
- Konsument
może odstąpić od umowy bez wzywania Sprzedawcy do dostarczenia treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
a) Z oświadczenia
Sprzedawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej lub
b) Konsument i
Sprzedawca będący przedsiębiorcą uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy
wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich
w tym terminie.
- Zasady,
o których mowa w ust. 1-5 powyżej nie dotyczą̨
sytuacji, gdy umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za
pośrednictwem materialnego nośnika.
- Jeśli
treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową Konsument może żądać
doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sprzedawca
będący przedsiębiorcą̨ może odmówić
doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
tylko jeśli takie doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy.
- Sprzedawca
doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową
na własny koszt, w rozsądnym czasie, nie później niż w ciągu 14 dni od
chwili, w której dowiedział się od Konsumenta, o braku zgodności z umową
i bez nadmiernych niedogodności dla tego Konsumenta. W razie, gdyby
doprowadzenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
miało przekroczyć termin 14 dni Sprzedawca niezwłocznie poinformuje
Konsumenta o ryzyku przekroczenia tego terminu wskazując ostateczny termin
doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową. W
takim przypadku Konsument będzie mógł zgodzić się na doprowadzenie treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
w dodatkowym, ostatecznym terminie, lub złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy.
- Doprowadzenie
do zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uwzględniać
będzie charakter oraz cel, w jakich są wykorzystywane treści cyfrowe lub
usługi cyfrowe.
- Konsument
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
jeśli:
a)
doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
b)
Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do
zgodności z umową
c)
brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową
występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do
zgodności z umową,
d)
brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest
na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez
uprzedniego skorzystania przez Konsumenta, z żądania doprowadzenia do zgodności
z umową,
e)
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni o
dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy
zwróci temu Konsumentowi cenę należną wskutek skorzystania przez niego z
prawa odstąpienia od umowy lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny.
Zwrot ceny nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument, chyba że
Konsument ten wyraźnie zgodził się̨ na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się̨ dla niego
z żadnymi kosztami.
- W przypadkach nie wymienionych w Regulaminie reklamacje będą̨ rozpatrywane zgodnie z regulacjami Ustawy o prawach
konsumenta
- Reklamacje można składać w szczególności poprzez wysłanie
zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
kontakt@hiperinsulinka.pl
- Zgłoszenia można również składać pisemnie na adres
kontakt@hiperinsulinka.pl
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące
dane ułatwiające jej rozpoznanie:
a) oznaczenie
Konsumenta: imię̨ i nazwisko, adres poczty
elektronicznej oraz ewentualnie adres do korespondencji (pocztowej),
b) numer
zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie,
c) przedmiot
reklamacji,
d) okoliczności
uzasadniające reklamację,
e) żądanie
Konsumenta.
17. Reklamacja
powinna zostać złożona w języku polskim.
18. Reklamacje
dotyczące Sklepu, w szczególności dotyczące Towarów rozpatruje Sprzedawca
19. Sprzedawca
ustosunkuje się do prawidłowo złożonej reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Sprzedawca udziela
Konsumentowi odpowiedzi drogą elektroniczną (na wskazany w reklamacji adres poczty elektronicznej) albo
pisemnie (na wskazany w reklamacji adres pocztowy). Brak odpowiedzi na
reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji uważa się̨ za jej uwzględnienie przez Sprzedawcę.
XI.
Dane osobowe
i polityka cookies
- Administratorem danych
osobowych przekazanych przez Użytkownika podczas korzystania z usług
Serwisu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe
Użytkownika przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji
oraz na podstawie zgody, na zasadach określonych w ogólnym rozporządzeniu
o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania
danych przez Usługodawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Serwisie.
- Przy korzystaniu z
Serwisu prosimy o wyrażenie zgody na używanie ciasteczek zgodnie z
Polityką prywatności. Jeśli nie zgadzasz się na używanie przez nas
ciasteczek, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni
sposób lub zrezygnować z używania Serwisu. Informacje na temat plików
cookies wykorzystywanych w serwisie znajduje się w polityce prywatności zawartej na stronie
serwisu.
XII.
Zmiany w
regulaminie
- Sprzedawca może
dokonać zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie w przypadku
wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej
wskazanych ważnych przyczyn:
a)
zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż towarów lub
świadczenie Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę wpływającą na wzajemne
prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a
Sprzedawcą lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń
sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów
lub organów, w przypadku gdy którakolwiek z tych okoliczności pociągnie za sobą
konieczność zmiany Regulaminu;
b)
zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana wyłącznie względami
technicznymi lub technologicznymi w przypadku, gdy pociągnie to za sobą̨ konieczność zmiany Regulaminu (w szczególności aktualizacji
wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c)
zmiana zakresu lub sposobu świadczenia Usług elektronicznych, do
których stosują̨ się̨ zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub
wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub Usług
elektronicznych objętych Regulaminem.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Sklepie oraz za pomocą̨
wiadomości, przesłanej na podany przy
zawieraniu umowy o świadczenie Usług elektronicznych, tj. rejestracji
Konta, przez Użytkownika adres e-mail, co
strony uznają̨ za wprowadzenie
informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Użytkownik mógł zapoznać się
z jej treścią.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie nie wcześniej niż z upływem
30 dni od dnia wysłania informacji o zmianie. W przypadku Użytkowników, którzy zawarli umowę o oświadczenie Usług elektronicznych, mają oni prawo do
wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług
elektronicznych w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie
Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na
Umowy sprzedaży zawarte przez Użytkownika i Sprzedawcę̨ przed
zmianą Regulaminu.
- Zmiana regulaminu pozostaje bez
znaczenia dla zawartych umów sprzedaży przed zmianą regulaminu.
XIII.
Postanowienia
końcowe
- Autorskie
prawa do Sklepu, a także elementów Sklepu oraz
układu i kompozycji tych elementów,
przysługują̨ sprzedawcy, z
wyjątkiem oznaczeń partnerów Sprzedawcy. Użytkownik jest
uprawniony do korzystania z ww. treści, nieodpłatnie, a także do
korzystania z treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już
rozpowszechnionych przez innych Użytkowników w ramach Sklepu, jednak
wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu
prawidłowego korzystania ze Sklepu. Wykorzystywanie treści w innym
zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej
zgody udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod rygorem
nieważności.
- Użytkownik,
akceptując Regulamin, oświadcza, iż zapoznał
się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, rozumie
treść tych dokumentów i w pełni je akceptuje oraz zobowiązuje się do ich
przestrzegania.
- Umowa sprzedaży oraz umowa o świadczenie usług drogą
elektronicznych zawierana jest między Użytkownikiem a Sprzedawcą.
- W
sprawach nieuregulowanych w umowie (w tym w Regulaminie) zastosowanie
znajdują̨ przepisy ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną,
kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także
innych odpowiednich przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy
Sprzedawcą a Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy
Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu
na siedzibę Sprzedawcy.
- Użytkownik
będący konsumentem posiada
następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a)
Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży.
b)
Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000
r. o Inspekcji Handlowej (t.j.: Dz.U. z 2020, poz. 1706 ze zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu
między Użytkownikiem a Sprzedawcą.
c)
Użytkownik może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia
sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą korzystając
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d)
Użytkownik może złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi
także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów
mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
Data publikacji regulaminu: 20.06.2023r.
WZÓR
PRZYKŁADOWEGO FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
……………………………….
(miejscowość), dnia ………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
(imie, nazwisko, adres
użytkownika, adres e-mail)
Dane
Sklepu
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
OŚWIADCZENIE
O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Niniejszym
oświadczam, iż odstępuję od umowy sprzedaży następujących produktów
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data
odbioru (przedmiotu zamówienia)/złożenia zamówienia…………………………………………………………….
Numer
zamówienia…………………………………………………………………………………………………………….
……………………………
podpis
składającego oświadczenie
(tylko
jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej)
WZÓR
PRZYKŁADOWEGO FORMULARZA REKLAMACJI
……………………………….
(miejscowość), dnia ………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
(imie, nazwisko, adres
użytkownika, adres e-mail)
Dane
Sklepu
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
REKLAMACJA
PRODUKTU
Niniejszym
zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …………………..… produkt jest niezgodny
z umową. Niezgodność stwierdzona w dniu ………………………………….. polega
na………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Produkt
którego dotyczy reklamacja ………………………………………………………………………………………..
Numer
zamówienia…………………………………………………………………………………………………………….
Z uwagi na powyższe, żądam:
●
wymiany
towaru na nowy*
●
nieodpłatną
naprawę towaru*
●
obniżenia
ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł, Proszę o zwrot podanej kwoty na
konto …………../przekazem pocztowym na mój adres*
●
odstępuję
od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….*
……………………………
podpis
składającego reklamację
(tylko
jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej)
*niepotrzebne
skreślić