Niskokaloryczne ciasto z fasoli

Uwielbiam szybkie ciasta, które przygotowujemy w jednej misce bez zbędnego brudzenia tysiąca naczyń. 

Uwielbiam też , kiedy przepis jest tak prosty, że każdy sobie z nim poradzi nawet bez kulinarnych zdolności.

A najbardziej lubię, gdy jest niskokaloryczne i dostosowane dla cukrzyków, osób z insulinoopornością i PCOS. Tak jak w tym przypadku, gdyż jego głównym składnikiem jest BIAŁA FASOLA.

Fasola w naszym cieście zastępuje mąkę pszenną, najczęściej dodawaną do ciast. Oczywiste jest, że w 100% nie zachowa się jak mąka- ciasto nie będzie tak puszyste. Myślę jednak, że zaspokoi ochotę na słodkie i pokaże, że można jeść zdrowo, smacznie i dietetycznie 🙂

Przepis na małą keksówkę:

  • puszka białej fasoli
  • 2 jajka
  • skórka otarta z jednej małej cytryny
  • łyżka mąki kokosowej lub  czubata pełnoziarnistej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki ksylitolu lub erytrytolu ok 35-40 g
  • 2 łyżki oleju rzepakowego lub kokosowego
  • świeże owoce

Cytrynę sparzamy we wrzątku, porządnie myjemy i ścieramy skókę. Do miski wrzucamy wszystkie składniki z wyjątkiem malin i blendujemy na gładką masę. Przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzch wrzucamy maliny i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 45-50 min, góra dół bez termoobiegu na 180 stopni.

Wartość odżywcza całości

  • kcal: 867
  • białko: 40 g
  • tłuszcz: 36 g
  • węglowodany: 121 g
  • błonnik: 31 g

Inne niskokaloryczne ciasta Bezglutenowe ciasto marchewkowe z niskim indeksem glikemicznymCiasto gryczane z malinami. Z niskim indeksem glikemicznym, bez cukru.

Może Ci się również spodobać